Forum Saphira.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dyskusja o grze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Nie 19:36, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Więc jeśli wybiorę wadę mroczne oblicze, mogę zakończyć zabawę już przy pierwszej sesji, jeśli na przykład zirytuje mnie oberżysta, czy strażnik.
Nie podoba mi się to. :\
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Nie 19:40, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Przecierz mówiłem, że Mistrz Gry nie będzie prowokował sytuacji niemożliwych do przeżycia przez postać.
Twoja postać może dostać ataku szału i zaatakować barmana, albo strażnika, ale z dużym prawdopodobieństwem po prostu przyjaciele zaatakowanego porządnie cię obiją, albo trafisz do lochu. Jeśli zaś faktycznie podczas ataku gniewu kogoś zabijesz, to będziesz miała szansę uciec - jeśli dobrze to rozegrasz.
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Nie 20:01, 20 Sie 2006 Powrót do góry

No to jednak nie będzie jak w życiu. ;) W życiu nie jest tak sprawiedliwe. ;)
Jednak nadal uważam, że moc mrocznego oblicza powina być choć trochę determinowana siłą woli. Odrobinę. Mały ułamek, nieskończenie drobnej części... ;)
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Nie 20:20, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Jest PRAWIE jak w życiu. Gdyby było DOKŁADNIE jak w życiu, to prawie żaden gracz nie doszedłby do czegokolwiek poważnego w grze :P.

I nie, ta wada nie będzie "neutralizowana" przez wolę :P.
Zobacz profil autora
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:37, 20 Sie 2006 Powrót do góry

A czy można zdobyć sojusznika w normalny sposób (np. ratując mu życie), czy trzeba go sobie wybrać jako zaleta?
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Nie 20:53, 20 Sie 2006 Powrót do góry

No to ostatnie pytanie i daję Ci spokój. Na dziś :ym:
Z tą wadą będę się zachowywać, jakbym w ogóle nie miała silnej woli, jeśli chodzi o sytuacje negatywne (w których generalnie jest najbardziej potrzebna)? <:
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Nie 21:08, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
A czy można zdobyć sojusznika w normalny sposób (np. ratując mu życie), czy trzeba go sobie wybrać jako zaleta?


Oczywiście, że będzie można zyskać sojuszników w trakcie gry. Ba, można nawet zjednać się ze swoimi wrogami. Tyle tylko, że sojusznik "zaletowy" jest ci najbardziej oddany jak to jest możliwe, a wróg z listy wad zawsze pozostanie wrogiem - nawet, jeśli na jakiś czas będziecie musieli połączyć siły.

Cytat:
No to ostatnie pytanie i daję Ci spokój. Na dziś :ym:
Z tą wadą będę się zachowywać, jakbym w ogóle nie miała silnej woli, jeśli chodzi o sytuacje negatywne (w których generalnie jest najbardziej potrzebna)? <:


Nie. Możesz posiadając tą wadę utrzymywać kamienny spokój, gdy ktoś ciebie obraża, albo nawet gdy ktoś ci plunie w twarz. Ale jeśli po splunięciu wyciągnie jeszcze nóż... Wybuchy nie są częste, nie powodują ich też banalne sytuacje - wchodzisz w ten "gniewny" stan dopiero po przekroczeniu wyraźnej "granicy" frustracji. Nie bój się, że mimowolnie rzucisz się na karczmarza, gdy ten oszuka cię przy wydawaniu reszty ;).
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:01, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Kurde ja juz tezn ie wiem na co sie zdecydowac :D ... Velo poradzilbys cos ?:P bo chcialbym walczyc dwiema bronmi naraz (dwa miecze albo miecz i korbacz) i znac jako tkaie zasady walki ale chcialbym takze aby moja specjalizacja byla magia ... ;p ... pewnie najlpeiej nadaje sie magiczny wojownik ale wolalbym spytac Cie o zdanie i wiedzec co zaproponowalbys oprocz magicznego wojownika :P ...

p.s. ... przy okazji witam wszystkich po duuuuzszej nieobecnosci :) (oczywiscie tych co mnie znaja :D) xD


p.p.s oo juz 21 sierpnia ... dokladnie 0:01 :D:D
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Nie 23:37, 20 Sie 2006 Powrót do góry

Huh. Żeby względnie dobrze walczyć i posługiwać się magią... To tylko magiczny wojownik, magiczny zabójca i łowca nieumarłych... Oczywiście mógłbyś zacząć np. piechurem, albo gladiatorem i znaleźć odpowiedniego nauczyciela, a następnie nauczyć się magii, ale łatwiej zacząć którąś z wymienionych wyżej klas. Musisz starannie rozwarzyć co chcesz w grze robić (tj. poza walką ;)).
Zobacz profil autora
Allethar
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 221 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Vroengardu

PostWysłany: Pon 6:12, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Następny magiczny wojownik :/
kurcze fajne te wady.
Ja wybrałem już. Magiczny wojownik półelf zalety szczęście, szlachetne pochodzenie i talent choć myślę jeszcze nad sojusznikiem. a wady:
antytalent wrogowie(4) i mroczne oblicze
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 6:30, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Wiecie co ... chyba jednak bede gral magiem ... wtedy magia bdzie rzeczywiscie moja specjalizacja, a od walki znajde sobie nauczyciela :D ... jak ktos nie bedfzie chcial mnie nauczyc to co tam ... unieruchomie go czarami i bede trenowal walke wrecz bojac go po ry... :D:D
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 10:47, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Jeszcze wszystkiego na 100% nie jestem pewien ale mniej więcej będzie to wyglądać tak:
Rasa: półelf
Profesja:Mistyczni Łucznik lub Łowca*
Frakcja:Wspólnota Kuasty,(ew. jeśli znajdę jajo to Jeźdźcy)**
Zalety:Mistyczny towarzysz,Szczęście,Talent
Wady:Mroczne Oblicze,Odsłonięta Dusza,Traumatyczne Przejścia

*- Velo radził mi Mistycznego Łucznika,ale po przestudiowaniu opisów tych profesji,dochodzę do wiosku,że chyba będę łowcą...

* -Tak się zastanawiam,jak będziemy mogli dostać się do jaja? Czy po wykonaniu jakiegoś trudnego zadania,czy może będzie oragnizowane zbiorowe przechodzenie obok jaja? Bo wątpie w taki scenariusz,że idę sobię drogą nagle BUM i przede mną leży jajo...
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 10:55, 21 Sie 2006 Powrót do góry

@ Corwin: Policzkując go... ;P
@ Eldest_Oromis: Nie możesz mieć jednocześnie zalety talent i wady antytalent...
Zdecydowałam się już na wady i zalety. Myślałam długo. I znowu coś wymyśliłam.
Z zestawem Opętanie, Mroczne ja, Sojusznik (2), Głębsze ja i Wyostrzone zmysły powinnam się czuć dobrze. :ym:
Tylko czy nie można mnie wyegzorcyzmować z opętania? Niekoniecznie sama muszę się do tego zgłosić, ale jakiś gorliwy kapłan się zorientuje, co we mnie siedzi, przygwoździ bez ostrzeżenia do podłogi i będzie próbował wypędzić 'złego ducha'? :ym:
Nno.. Velo, dzięki za cierpliwość. ;)


Ostatnio zmieniony przez Katze dnia Pon 11:00, 21 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 11:00, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Katze napisał:
@ Eldest_Oromis: nie możesz mieć jednocześnie zalety talent i wady antytalent...

A mnie się wydawało,że mogą być razem,ale nie mogą dotyczyć tej samej umiejętności...
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:13, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Katze napisał:
@ Corwin: Policzkując go... ;P


Za co ... ?


Jeszcze sie nie zdecydowalem na wady i zalety :P ... gownie nie wiem jakie wady wybrac ale spokojnie ... jakos do tego dojde :D
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 11:13, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Masz rację, mój błąd. [:
Ale czemu antytalent zabiera tyle samo punktów, co daje talent, a jego koszt to tylko 1, nie trzy? o_O Bo bycie beztalenciem nie jest tak niezwykłe, jak bycie utalentowanym, czy jak? :]
@ Corwin: Policzkując tego, kogo unieruchomiłeś magią. ;P
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:22, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
@ Corwin: Policzkując tego, kogo unieruchomiłeś magią. ;P


Aaaa ... a ja myslalem ze znowu mi sie oberwalo ;p :D
Zobacz profil autora
Mirza
..::Extreme Shur'tugal::..
..::Extreme Shur'tugal::..



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2999 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pon 12:58, 21 Sie 2006 Powrót do góry

A już wybrałam wady i zalety pasujące do złodziejaszka obłożonego klątwą rodową.

Szczęście, zmysł zagrożenia, głębsze ja oraz nałóg (nie ma jak porządna kolejka fioletowej :lol: ) wrogowie 6 (przecież musze kogoś okradać, nie?) klątwa i odsłonięta dusza.

PS.: CORWIN!!!!!!!!!!!! KOPE LAT!!!!!!!!!!!!!! :lol:
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 13:23, 21 Sie 2006 Powrót do góry

O, Mirza, jesteś 2 na plusie. :) Hm, ja się zastanawiałam nad klątwą, ale moje wady mi wystarczą. I tak mój bilans to +1. :ym:
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 13:30, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
Ale czemu antytalent zabiera tyle samo punktów, co daje talent, a jego koszt to tylko 1, nie trzy? o_O Bo bycie beztalenciem nie jest tak niezwykłe, jak bycie utalentowanym, czy jak? :]


A bo widzisz, antytalent możesz sobie wrzucić do jakiejś niepotrzebnej umiejętności i jesteś jeden punkt do przodu ;P.
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 13:38, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Myślałam, że nie wpadł na to i będzie się dało trochę dorobić... -_-
A co z tym nieszczęsnym opętaniem? <:
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:44, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Chyba wreszcie wybralem sobie zalety i wady ... jestem szczesliwy z tego powodu :D
Zobacz profil autora
Mirza
..::Extreme Shur'tugal::..
..::Extreme Shur'tugal::..



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2999 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pon 13:46, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Velo "niestety" myśli o wszystkim... :lol:

A czy będzie można nabawić się wady podczas gry? Np.: Galb/Vardeni dorwą się do ciebie zamkną w lochu i podadzą najwymyślniejszy torturom. To czy wtedy będzie +1 dodatkowo za traumatyczne przejścia i zmiana osobowości?
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:51, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Taa wtedy staneisz sie zadnym zemsty bezmozgowiem i bedziesz przemierzac cala kraine aby wziac na nim odwet (t.j. zabic ciateczna babke ze strony ojca swojego kata [ osoby ktora BEZPOSREDNIO Cie torturowala :) ])


Dobre pytanie choc pewnie odpowiedz bedzie twierdzaca bo jak to powiedzalas Mirza "Velo mysli o wszystkim :D"
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 13:56, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Mirza wiem,że łowcy to ludzie honoru,ale co tam będę wyjątkiem :] Jak znajdę Cię w tarawernie/karczmie/zajeździe/barze/piwiarni/winnicy/rowie/krzakach/pod płotem/gdziekolwiek indziej,z chęcią uwolnie Cię od ciężaru sakiewki ;] Oczywiście po odpowiedniej ilości fioletowej :P
Corwin, witamy spowrotem! Faktycznie Kope Lat :lol:


Ostatnio zmieniony przez Peter dnia Pon 15:39, 21 Sie 2006, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 14:03, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Jeżeli w wypadku Mirzy odpowiedź będzie twierdząca, to egzorcyzmy u mnie powinny pomóc. Opętanie to nie piętno Cienia. :ym:


Ostatnio zmieniony przez Katze dnia Pon 14:04, 21 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 14:03, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
A co z tym nieszczęsnym opętaniem? <:


To nie jest "zwykłe" opętanie. Jesteś połączona z duchem przez całe życie i nic tego nie zmieni. Od razu powiem ci, że jest to zdecydowanie najcięższa z wad.

Cytat:
A czy będzie można nabawić się wady podczas gry? Np.: Galb/Vardeni dorwą się do ciebie zamkną w lochu i podadzą najwymyślniejszy torturom. To czy wtedy będzie +1 dodatkowo za traumatyczne przejścia i zmiana osobowości?

Cytat:
Dobre pytanie choc pewnie odpowiedz bedzie twierdzaca


No właśnie ;). Wady i zalety są trochę "płynne" i mogą zajść odnośnie nich rozmaite modyfikacje (sami widzieliście co spotkało Eragona). Niemniej owe modyfikacje to zjawiska unikatowe i będą się zdarzać bardz, ale to bardzo rzadko (a więc nie ma nawet po co ciągnąć tego tematu).
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 14:05, 21 Sie 2006 Powrót do góry

No, trudno, trzeba nad sobą panować. :P
Z resztą, może ten duch nie dba o mnie, ale i nie chce mi zbytnio zaszkodzić. :ym:
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:40, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Dobra wiec na chwile obecna wyszlo mi z wad i zalet -1 ... ale wszystko sie moze zmienic :D

Prawdopodobnie bylo juz takie pytanie ale nie bardzo chce m isie szukac wiec jesli moge :P ... jaki atrybut jest odpowiedzalny za sile czarow itp. ?? ...
sila woli ??
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 15:52, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
Z resztą, może ten duch nie dba o mnie, ale i nie chce mi zbytnio zaszkodzić. :ym:


Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że ta wada jest taka droga nie przez żadne przeoczenie, co ;>?

Cytat:
Prawdopodobnie bylo juz takie pytanie ale nie bardzo chce m isie szukac wiec jesli moge :P ... jaki atrybut jest odpowiedzalny za sile czarow itp. ?? ...
sila woli ??


Najczęściej inteligencja i siła woli (niedługo to wszysto rozpiszę).
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)