Autor |
Wiadomość |
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Pon 16:06, 21 Sie 2006 |
|
A umiejętość "zwierzęcy towarzysze" u łowcy,pozwala mi np.na oswojenie stadka wików,na jakiś czas,czy na tyle ile będę chciał?
Kurcze,a mi z wad i zalet wychodzi,że jestem 5 na minusie(po modyfikacjach)
|
|
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 16:14, 21 Sie 2006 |
|
Cytat: |
A umiejętość "zwierzęcy towarzysze" u łowcy,pozwala mi np.na oswojenie stadka wików,na jakiś czas,czy na tyle ile będę chciał? |
Zastanawiam się nad modyfikacją tej umiejętności specjalnej. Początkowo miała ona polegać na przyzywaniu do pomocy zwierząt na krótki czas (np. gracz mógłby "poprosić" niedźwiedzia, by ten zaprzestał polowania na pewien czas i wspomógł go w walce). Teraz jednak myślę nad swoistą więzią między umysłami dwojga istot. Wyglądało by to tak, iż dane zwierzę staje się częścią postaci (wyglądało by to podobnie jak w przypadku Jeźdźca i jego Smoka, lecz więź nie byłaby na tyle silna, by obie istoty odczuwały współnie fizyczny ból). Dodatkowo postać zyskiwała by część zdolności zwierzęcia, a zwierzę stawało by się inteligentniejsze i potężniejsze. Niemniej na razie wszystkie modyfikacje umiejętności specjalnych są w fazie planowania.
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Pon 16:18, 21 Sie 2006 |
|
Brzmi zachęcająco.... bo chciałbym mieć jakiegoś zwierzęcego towarzysza, a zaleta "mistyczny towarzysz" jest trochę za droga (Ech stąd te 5-)
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Pon 16:26, 21 Sie 2006 |
|
Velo, więc powiedz mi, czemu ta wada jest taka droga, w końcu powinniśmy wiedzieć, na co się decydujemy...
W opisie jest wyraźnie powiedziane, że kiedy hołdujemy złu, wtedy duch się uaktywnia, to nic strasznego, wystarczy panować nad sobą. Chyba, że siła woli znowu nie działa tu tak, jakbyśmy tego oczekiwali... -_-
|
|
|
|
|
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:11, 21 Sie 2006 |
|
Ja mam jeszcze pytanie, czy można wybrać sobie kilku wrogów po 2 punkty?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 17:15, 21 Sie 2006 |
|
Cytat: |
Velo, więc powiedz mi, czemu ta wada jest taka droga, w końcu powinniśmy wiedzieć, na co się decydujemy...
W opisie jest wyraźnie powiedziane, że kiedy hołdujemy złu, wtedy duch się uaktywnia, to nic strasznego, wystarczy panować nad sobą. |
Hołdowanie złu w przypadku tej wady to swoista blokada. Bo co szkodzi złej postaci taki duszek, który od czasu do czasu przejmie nad nią kontrolę i trochę nabrudzi? Nic. Dlatego właśnie im "gorzej" się postać zachowuje, tym mniejsze ma nad sobą panowanie. W przypadku dobrych postaci duch działa znacznie krócej, ale to co on potrafi zrobić, przynosi owej postaci koszmarne problemu. Duch nie rzuci się na przypadkowego przechodnia w środku miasta, bo strażniby by was zaciupali. Jeśli jednak jakaś osoba wyjątkowo mu się nie spodoba (albo będzie realizował jakiś swój osobisty plan) to może pokierować twoimi ruchami i po cichu doprowadzić do jej zguby. Jeśli też np. nie spodoba mu się twoja sława jako wielkiego dobroczyńcy, to podczas ratowania kogoś może np. starać się przejąć nad tobą kontrolę, by ową osobę okaleczyć, czy też zabić.
Nie jęcz mi tu, że nie wiecie na co się decydujecie. Opętanie jest w oczywisty sposób koszmarną wadą, a jej ogromny "koszt" mówi sam za siebie.
Cytat: |
Chyba, że siła woli znowu nie działa tu tak, jakbyśmy tego oczekiwali... -_- |
Źle interpretujesz siłę woli. Przykładowo nie zablokuje ona negatywnych emocji, które wystąpią u ciebie, gdy ktoś strzeci ci z łokcia w twarz, ale pozwoli ci powstrzymać się od gniewnych reakcji.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 17:22, 21 Sie 2006 |
|
Quazer napisał: |
Ja mam jeszcze pytanie, czy można wybrać sobie kilku wrogów po 2 punkty? |
Nie. Utrudnia to zbytnio prowadzenie sesji, mimo że jest z logicznego punktu widzenia możliwe.
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Pon 17:28, 21 Sie 2006 |
|
Już chyba się zdecudowałem:
zalety:Mistyczny towarzysz*,Zmysł zagrożenia
wady:Mroczne oblicze,Klątwa
Daje mi to 4- punktów umięjetności.
*chyba,że Velo zmodyfikuje jak powiedział umiejętność "zwierzęcy towarzysze"...
|
|
|
|
|
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:35, 21 Sie 2006 |
|
A można wybrać wroga po 2 i wroga po 4?
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Pon 17:40, 21 Sie 2006 |
|
Z ostatniego posta Velo zrozumiałem,że możesz mieć JEDNEGO wroga.
|
|
|
|
|
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:43, 21 Sie 2006 |
|
A ja, że nie można mieć kilku wrogów po 2 punkty. Pewnie to oznacza, że można mieć tylko jednego wroga, ale wolę się upewnić.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 18:09, 21 Sie 2006 |
|
Można mieć tylko jednego. Oczywiście w trakcie trwania gry można sobie narobić ich więcej, ale ten "wadowy" jest wrogiem niemalże "dożywotnim" ...
|
|
|
|
|
Enigmatyczna
..::LOMptcMssm's Head::..(ExtraMod)
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 4068
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu.
|
Wysłany:
Pon 18:29, 21 Sie 2006 |
|
Velo pierwsze głupie i trochę podstawowe pytanie... czy będąc ćwierćczłowiekiem można przystąpić do elfów? O ile się nie mylę, mozna, ale tak się tylko pytam...
Napisałeś też, w 'Tworzeniu postaci', że 'Gracz ma do rozdysponowania 5 punktów cech'. Odnosi się to do wszystkich cech które są, czyli do siły, kondycji itd, prawda?
I ostatnie pytanie. Czy mozna się nauczyć np. panować nad swoją wadą? Np. siłą woli?
Dobra, już nie będę męczyć. xP
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 18:44, 21 Sie 2006 |
|
Cytat: |
Velo pierwsze głupie i trochę podstawowe pytanie... czy będąc ćwierćczłowiekiem można przystąpić do elfów? O ile się nie mylę, mozna, ale tak się tylko pytam... |
Można.
Cytat: |
Napisałeś też, w 'Tworzeniu postaci', że 'Gracz ma do rozdysponowania 5 punktów cech'. Odnosi się to do wszystkich cech które są, czyli do siły, kondycji itd, prawda? |
Tak.
Cytat: |
I ostatnie pytanie. Czy mozna się nauczyć np. panować nad swoją wadą? Np. siłą woli? |
Nie. Długą pracą nad sobą, koncentracją, medytacją i dzięki samodyscyplinie można np. w przypadku wady "Mroczne oblicze" wyczuć, że stopniowo traci się nad sobą kontrolę (i z grubsza ustalić ile jeszcze można pozostać przy zmysłach). Niemniej, jak już wyżej pisałem, nie da się w ten sposób wyeliminować swoich wad.
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Pon 19:07, 21 Sie 2006 |
|
Ja wiedziałam, że Ty mnie w końcu znienawidzisz za te pytania...
Więc brnę dalej.
Kiedy się dowiemy, jaki czas jest potrzebny i w jaki sposób możemy rozwinąć siłę czy inne cechy postaci?
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Pon 19:19, 21 Sie 2006 |
|
Katze, Velo nie tylko Ciebie znienawidzi za pytania,jesteśmy chyba w pytającej czołówce
A ja ma jeszcze takie inne pytanko:
Mirza wybrała sobie za wadę "nałóg".Jeżeli zobaczę jej postać w jakiejś karczmi podczas,imprezy,mogę poczekać aż odpłynie,a potem uwolnić Ją od cięzkiej sakiewki? Ew.zaczekać aż wytoczy się z karczy a potem uwolnić Jej sakiwkę?Jeżeli tak to zakładam,że mogę tak postępować ze wszystkimi "fanami fioletowej"...
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:20, 21 Sie 2006 |
|
... no to udoskonalilem swoja liste wad i zalet i wyszlo ze tych wad mam dosc sporo wiec moze jeszcze nasd tym popracuje
Velo i czy bedziesz robil jakies wytlumaczenie umiehjetnosci czy cos takiego ?? ... bo jesli bede juz wiedzal co dokladnie "robi" dana umiejetnosc bede mogl wybrac sobie profesje ...
Ja wybralem sobie takze nalog jako jedna z wad ;p ... ale nie bede sie przejmowal "uwolnieniem" mojej sakiewki bo najwyzej sam kogos okradne albo pozycze od jakieos lichwiarza na "wieczne oddanie"
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 19:25, 21 Sie 2006 |
|
Cytat: |
Ja wiedziałam, że Ty mnie w końcu znienawidzisz za te pytania...
Więc brnę dalej. |
A powinnaś unikać niepotrzebnych pytań, by ułatwić mi pracę.
Cytat: |
Kiedy się dowiemy, jaki czas jest potrzebny i w jaki sposób możemy rozwinąć siłę czy inne cechy postaci? |
Już pisałem, że dla ułatwienia rozgrywki cechy nie będą modyfikowane (jak w każdym znanym mi systemie).
Cytat: |
Mirza wybrała sobie za wadę "nałóg".Jeżeli zobaczę jej postać w jakiejś karczmi podczas,imprezy,mogę poczekać aż odpłynie,a potem uwolnić Ją od cięzkiej sakiewki? Ew.zaczekać aż wytoczy się z karczy a potem uwolnić Jej sakiwkę? |
Powiem tylko jedno - bardzo głupie pytanie.
Cytat: |
Velo i czy bedziesz robil jakies wytlumaczenie umiehjetnosci czy cos takiego ?? ... bo jesli bede juz wiedzal co dokladnie "robi" dana umiejetnosc bede mogl wybrac sobie profesje ... |
Tak.
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Pon 20:39, 21 Sie 2006 |
|
No, to nie są moje fanaberie, ani nie wypełniam sobie w ten sposób czasu, tylko próbuję wywiedzieć się wszystkiego, co się da i może mi się przydać.
W każdym razie, przedewszystkim dziękuję grzecznie za odpowiedzi i oficjalnie daję Ci spokój. (:
I tak reszta wyjdzie w praktyce. (:
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pon 22:22, 21 Sie 2006 |
|
Dociekliwość ludzka rzecz .
|
|
|
|
|
Lukaesan
..::Hyper Shur'tugal::..
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 1647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okinawa
|
Wysłany:
Wto 8:51, 22 Sie 2006 |
|
A ile będzie punktów cech??? Chcę obliczyć, czy warto grać elfem, bo to -20 na serio mnie przeraża...
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Wto 9:21, 22 Sie 2006 |
|
Już o to pytałem, punktów będzie 50.Więc jak grasz elfem to będziesz miał 30.
|
|
|
|
|
filozof (podwórkowy)
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 1410
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: minas ithil
|
Wysłany:
Wto 10:02, 22 Sie 2006 |
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Wto 10:15, 22 Sie 2006 |
|
Cytat: |
-przy tworzeniu postaci elfy mają do rozdania o 20 punktów umiejętności mniej |
Tu chodzi o punty umiejętności, a nie punkty cech .
|
|
|
|
|
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:21, 22 Sie 2006 |
|
Velo napisał: |
Już pisałem, że dla ułatwienia rozgrywki cechy nie będą modyfikowane (jak w każdym znanym mi systemie). |
Czyli nawet jeśli będę robił codziennie ćwiczenia na siłę to poziom siły nie wzrośnie?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Wto 10:24, 22 Sie 2006 |
|
Niestety nie. Modyfikowanie cech podczas rozgrywki to niepotrzebne utrudnienie. Nie spotkałem się z rzadnnym systemem, gdzie na podobne zabiegi się pozwala.
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Wto 10:41, 22 Sie 2006 |
|
A tyle punktów pochłaniają zalety...
Ech, жизнь... [:
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Wto 10:46, 22 Sie 2006 |
|
|
|
|
Wodzus
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2882
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Tomaszowa Mazowieckiego
|
Wysłany:
Wto 10:47, 22 Sie 2006 |
|
Wiedźmin i D&D, Warhammer...
|
|
|
|
|
Wodzus
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2882
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Tomaszowa Mazowieckiego
|
Wysłany:
Wto 10:47, 22 Sie 2006 |
|
Velo - Wiedźmin i D&D, Warhammer...
|
|
|
|
|
|