Forum Saphira.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dyskusja o grze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 16:06, 21 Sie 2006 Powrót do góry

A umiejętość "zwierzęcy towarzysze" u łowcy,pozwala mi np.na oswojenie stadka wików,na jakiś czas,czy na tyle ile będę chciał?
Kurcze,a mi z wad i zalet wychodzi,że jestem 5 na minusie(po modyfikacjach) :lol:
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 16:14, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
A umiejętość "zwierzęcy towarzysze" u łowcy,pozwala mi np.na oswojenie stadka wików,na jakiś czas,czy na tyle ile będę chciał?


Zastanawiam się nad modyfikacją tej umiejętności specjalnej. Początkowo miała ona polegać na przyzywaniu do pomocy zwierząt na krótki czas (np. gracz mógłby "poprosić" niedźwiedzia, by ten zaprzestał polowania na pewien czas i wspomógł go w walce). Teraz jednak myślę nad swoistą więzią między umysłami dwojga istot. Wyglądało by to tak, iż dane zwierzę staje się częścią postaci (wyglądało by to podobnie jak w przypadku Jeźdźca i jego Smoka, lecz więź nie byłaby na tyle silna, by obie istoty odczuwały współnie fizyczny ból). Dodatkowo postać zyskiwała by część zdolności zwierzęcia, a zwierzę stawało by się inteligentniejsze i potężniejsze. Niemniej na razie wszystkie modyfikacje umiejętności specjalnych są w fazie planowania.
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 16:18, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Brzmi zachęcająco.... ;) bo chciałbym mieć jakiegoś zwierzęcego towarzysza, a zaleta "mistyczny towarzysz" jest trochę za droga ^^( (Ech stąd te 5-)
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 16:26, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Velo, więc powiedz mi, czemu ta wada jest taka droga, w końcu powinniśmy wiedzieć, na co się decydujemy...
W opisie jest wyraźnie powiedziane, że kiedy hołdujemy złu, wtedy duch się uaktywnia, to nic strasznego, wystarczy panować nad sobą. Chyba, że siła woli znowu nie działa tu tak, jakbyśmy tego oczekiwali... -_-
Zobacz profil autora
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:11, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Ja mam jeszcze pytanie, czy można wybrać sobie kilku wrogów po 2 punkty?
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 17:15, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
Velo, więc powiedz mi, czemu ta wada jest taka droga, w końcu powinniśmy wiedzieć, na co się decydujemy...
W opisie jest wyraźnie powiedziane, że kiedy hołdujemy złu, wtedy duch się uaktywnia, to nic strasznego, wystarczy panować nad sobą.


Hołdowanie złu w przypadku tej wady to swoista blokada. Bo co szkodzi złej postaci taki duszek, który od czasu do czasu przejmie nad nią kontrolę i trochę nabrudzi? Nic. Dlatego właśnie im "gorzej" się postać zachowuje, tym mniejsze ma nad sobą panowanie. W przypadku dobrych postaci duch działa znacznie krócej, ale to co on potrafi zrobić, przynosi owej postaci koszmarne problemu. Duch nie rzuci się na przypadkowego przechodnia w środku miasta, bo strażniby by was zaciupali. Jeśli jednak jakaś osoba wyjątkowo mu się nie spodoba (albo będzie realizował jakiś swój osobisty plan) to może pokierować twoimi ruchami i po cichu doprowadzić do jej zguby. Jeśli też np. nie spodoba mu się twoja sława jako wielkiego dobroczyńcy, to podczas ratowania kogoś może np. starać się przejąć nad tobą kontrolę, by ową osobę okaleczyć, czy też zabić.
Nie jęcz mi tu, że nie wiecie na co się decydujecie. Opętanie jest w oczywisty sposób koszmarną wadą, a jej ogromny "koszt" mówi sam za siebie.

Cytat:
Chyba, że siła woli znowu nie działa tu tak, jakbyśmy tego oczekiwali... -_-


Źle interpretujesz siłę woli. Przykładowo nie zablokuje ona negatywnych emocji, które wystąpią u ciebie, gdy ktoś strzeci ci z łokcia w twarz, ale pozwoli ci powstrzymać się od gniewnych reakcji.
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 17:22, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Quazer napisał:
Ja mam jeszcze pytanie, czy można wybrać sobie kilku wrogów po 2 punkty?


Nie. Utrudnia to zbytnio prowadzenie sesji, mimo że jest z logicznego punktu widzenia możliwe.
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 17:28, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Już chyba się zdecudowałem:
zalety:Mistyczny towarzysz*,Zmysł zagrożenia
wady:Mroczne oblicze,Klątwa
Daje mi to 4- punktów umięjetności.
*chyba,że Velo zmodyfikuje jak powiedział umiejętność "zwierzęcy towarzysze"...
;)
Zobacz profil autora
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:35, 21 Sie 2006 Powrót do góry

A można wybrać wroga po 2 i wroga po 4?
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 17:40, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Z ostatniego posta Velo zrozumiałem,że możesz mieć JEDNEGO wroga.
Zobacz profil autora
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:43, 21 Sie 2006 Powrót do góry

A ja, że nie można mieć kilku wrogów po 2 punkty. Pewnie to oznacza, że można mieć tylko jednego wroga, ale wolę się upewnić.
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 18:09, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Można mieć tylko jednego. Oczywiście w trakcie trwania gry można sobie narobić ich więcej, ale ten "wadowy" jest wrogiem niemalże "dożywotnim" :P...
Zobacz profil autora
Enigmatyczna
..::LOMptcMssm's Head::..(ExtraMod)
..::LOMptcMssm's Head::..(ExtraMod)



Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 4068 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu.

PostWysłany: Pon 18:29, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Velo pierwsze głupie i trochę podstawowe pytanie... czy będąc ćwierćczłowiekiem można przystąpić do elfów? O ile się nie mylę, mozna, ale tak się tylko pytam... :ym:

Napisałeś też, w 'Tworzeniu postaci', że 'Gracz ma do rozdysponowania 5 punktów cech'. Odnosi się to do wszystkich cech które są, czyli do siły, kondycji itd, prawda?

I ostatnie pytanie. Czy mozna się nauczyć np. panować nad swoją wadą? Np. siłą woli?

Dobra, już nie będę męczyć. xP
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 18:44, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
Velo pierwsze głupie i trochę podstawowe pytanie... czy będąc ćwierćczłowiekiem można przystąpić do elfów? O ile się nie mylę, mozna, ale tak się tylko pytam... :ym:


Można.

Cytat:
Napisałeś też, w 'Tworzeniu postaci', że 'Gracz ma do rozdysponowania 5 punktów cech'. Odnosi się to do wszystkich cech które są, czyli do siły, kondycji itd, prawda?


Tak.

Cytat:
I ostatnie pytanie. Czy mozna się nauczyć np. panować nad swoją wadą? Np. siłą woli?


Nie. Długą pracą nad sobą, koncentracją, medytacją i dzięki samodyscyplinie można np. w przypadku wady "Mroczne oblicze" wyczuć, że stopniowo traci się nad sobą kontrolę (i z grubsza ustalić ile jeszcze można pozostać przy zmysłach). Niemniej, jak już wyżej pisałem, nie da się w ten sposób wyeliminować swoich wad.
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 19:07, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Ja wiedziałam, że Ty mnie w końcu znienawidzisz za te pytania... :P
Więc brnę dalej. ;P
Kiedy się dowiemy, jaki czas jest potrzebny i w jaki sposób możemy rozwinąć siłę czy inne cechy postaci?
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Pon 19:19, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Katze, Velo nie tylko Ciebie znienawidzi za pytania,jesteśmy chyba w pytającej czołówce :lol:
A ja ma jeszcze takie inne pytanko:
Mirza wybrała sobie za wadę "nałóg".Jeżeli zobaczę jej postać w jakiejś karczmi podczas,imprezy,mogę poczekać aż odpłynie,a potem uwolnić Ją od cięzkiej sakiewki? Ew.zaczekać aż wytoczy się z karczy a potem uwolnić Jej sakiwkę?Jeżeli tak to zakładam,że mogę tak postępować ze wszystkimi "fanami fioletowej"...
Zobacz profil autora
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
..::Super Shur'tugal::..



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:20, 21 Sie 2006 Powrót do góry

... no to udoskonalilem swoja liste wad i zalet i wyszlo ze tych wad mam dosc sporo wiec moze jeszcze nasd tym popracuje :D

Velo i czy bedziesz robil jakies wytlumaczenie umiehjetnosci czy cos takiego ?? ... bo jesli bede juz wiedzal co dokladnie "robi" dana umiejetnosc bede mogl wybrac sobie profesje :D ...


Ja wybralem sobie takze nalog jako jedna z wad ;p ... ale nie bede sie przejmowal "uwolnieniem" mojej sakiewki bo najwyzej sam kogos okradne albo pozycze od jakieos lichwiarza na "wieczne oddanie" :D
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 19:25, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
Ja wiedziałam, że Ty mnie w końcu znienawidzisz za te pytania... :P
Więc brnę dalej. ;P

A powinnaś unikać niepotrzebnych pytań, by ułatwić mi pracę.
Cytat:
Kiedy się dowiemy, jaki czas jest potrzebny i w jaki sposób możemy rozwinąć siłę czy inne cechy postaci?

Już pisałem, że dla ułatwienia rozgrywki cechy nie będą modyfikowane (jak w każdym znanym mi systemie).
Cytat:
Mirza wybrała sobie za wadę "nałóg".Jeżeli zobaczę jej postać w jakiejś karczmi podczas,imprezy,mogę poczekać aż odpłynie,a potem uwolnić Ją od cięzkiej sakiewki? Ew.zaczekać aż wytoczy się z karczy a potem uwolnić Jej sakiwkę?

Powiem tylko jedno - bardzo głupie pytanie.
Cytat:
Velo i czy bedziesz robil jakies wytlumaczenie umiehjetnosci czy cos takiego ?? ... bo jesli bede juz wiedzal co dokladnie "robi" dana umiejetnosc bede mogl wybrac sobie profesje :D ...

Tak.
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 20:39, 21 Sie 2006 Powrót do góry

No, to nie są moje fanaberie, ani nie wypełniam sobie w ten sposób czasu, tylko próbuję wywiedzieć się wszystkiego, co się da i może mi się przydać.
W każdym razie, przedewszystkim dziękuję grzecznie za odpowiedzi i oficjalnie daję Ci spokój. (:
I tak reszta wyjdzie w praktyce. (:
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pon 22:22, 21 Sie 2006 Powrót do góry

Dociekliwość ludzka rzecz ;).
Zobacz profil autora
Lukaesan
..::Hyper Shur'tugal::..
..::Hyper Shur'tugal::..



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 1647 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okinawa

PostWysłany: Wto 8:51, 22 Sie 2006 Powrót do góry

A ile będzie punktów cech??? Chcę obliczyć, czy warto grać elfem, bo to -20 na serio mnie przeraża...
Zobacz profil autora
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo

PostWysłany: Wto 9:21, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Już o to pytałem, punktów będzie 50.Więc jak grasz elfem to będziesz miał 30. ;)
Zobacz profil autora
filozof (podwórkowy)
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)



Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 1410 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: minas ithil

PostWysłany: Wto 10:02, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Mało trochę
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Wto 10:15, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Cytat:
-przy tworzeniu postaci elfy mają do rozdania o 20 punktów umiejętności mniej


Tu chodzi o punty umiejętności, a nie punkty cech ;).
Zobacz profil autora
Quazer
..::Senior Shur'tugal::..
..::Senior Shur'tugal::..



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 374 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:21, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Velo napisał:
Już pisałem, że dla ułatwienia rozgrywki cechy nie będą modyfikowane (jak w każdym znanym mi systemie).


Czyli nawet jeśli będę robił codziennie ćwiczenia na siłę to poziom siły nie wzrośnie?
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Wto 10:24, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Niestety nie. Modyfikowanie cech podczas rozgrywki to niepotrzebne utrudnienie. Nie spotkałem się z rzadnnym systemem, gdzie na podobne zabiegi się pozwala.
Zobacz profil autora
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Wto 10:41, 22 Sie 2006 Powrót do góry

A tyle punktów pochłaniają zalety...
Ech, жизнь... [:
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Wto 10:46, 22 Sie 2006 Powrót do góry

жизнь полос несч'асть
Zobacz profil autora
Wodzus
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2882 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Tomaszowa Mazowieckiego

PostWysłany: Wto 10:47, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Wiedźmin i D&D, Warhammer...
Zobacz profil autora
Wodzus
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 2882 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Tomaszowa Mazowieckiego

PostWysłany: Wto 10:47, 22 Sie 2006 Powrót do góry

Velo - Wiedźmin i D&D, Warhammer...
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)