Autor |
Wiadomość |
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:25, 22 Lut 2007 |
|
Velo ... zadam Ci pytnaie, którego nikt ci nie zada bo tylko ja wpadam na tak głupie rzeczy ekhm.. więc:
Z tego co wiem to jeden gracz może się uczyć od innego więc czy mogę nauczyć kogoś umiejętności jeśli: ( to oczywiscie tylko przykład)
Mój poziom wynosi
10 (wyuczone) + 20 (talent) + 20 (int+int) = 50
Poziom tego kogo chce uczyć:
10 (wyuczone) + 10 (int+int) = 20
Chodzi mi o to, czy ucząc gracz gracza patrzy się na pkt. wyuczone czy sumę wszysktiego tj. wyuczone + wszelkie premie itp.
Bo wydaje mi się, że jeśli nie będzxie rozdzielności Wyuczone/Premie to będzie troche diznwne bo do ilu wtedy mógłbym go nauczyć?
Jeśli nawet do 49 (mniej niż "mistrz") to wtedy ile miałby "uczeń"?
49 + 10 = 59 ?? <--- wydaje m isię to bezsensu dlatego proszę, abyś rozwiał wątpliwości
Mam nadzieję, że rozumiesz pytanie
|
|
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Czw 22:31, 22 Lut 2007 |
|
Alveaner - MG z wesłoym uśmiechem na twarzy sam rozdaje początkowy ekwipunek i kapitał stosownie do profesji, posiadanych umiejętności i historii postaci (swoją drogą jest to bardzo felerny ekwipunek...) - w trakcie gry możesz oczywiście zmienić każdy element ekwipunku, od najdrobniejszych części ubioru po wierzchowce.
Enigmatyczna - Oczywiście, że możesz . Zdawało mi się, że to jest oczywiste - jak czegoś nie chcesz, to po prostu nie "inwestuj" w to punktów .
Corwin - Tak, rozumiem Corwinie ;>. Postać A może wyuczyć postać B maksymalnie na tyle, ile posiada "właściwej" umiejętności tj. ile posiada punktów . Niemniej uczenie się będzie przebiegało bardzo powoli, ponadto gracz kierujący postacią A będzie musiał wykazać się inwencją i wymyślić jakiś przekonywujący system nauczania - im lepszy fant wymyśli, tym szybciej postać B będzie zdobywała wiedzę. W każdym razie nie liczcie, że w początkowych fazach gry będziecie mieli czas na systematyczną naukę fechtunku ew. magii (a już na pewno nie, skoro duża część graczy bierze wadę "wrogowie" - kilka takich postaci w drużynie i cała grupa nie znajdzie chwili wytchnienia).
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:53, 22 Lut 2007 |
|
Velo napisał: |
(a już na pewno nie, skoro duża część graczy bierze wadę "wrogowie" - kilka takich postaci w drużynie i cała grupa nie znajdzie chwili wytchnienia). |
No i dzieki temu nie będziemu musieli uczyć się od siebie nawzajem bo będziemy mieli na kim "trenować"
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Czw 23:36, 22 Lut 2007 |
|
Bardzo przyjemna perspektywa, baardzo...
A umiejętności takie jak znajomość Pradawnej Mowy można rozwijać tylko z nauczycielem? Właściwie, to czy każdy 'trening' wymaga kogoś, kto będzie mnie szkolił? Bo jakoś nie wyobrażam sobie samotnego treningu fechtunku (to oczywiste), ale to samo tyczy się na przykład leczenia...? Nie mogę studiować jakichś ksiąg w miejskich bibliotekach, czy robić czegoś podobnego? Chyba nie będę musiała szukać nauczyciela do każdej niemal umiejętności, to może być dosyć pracochłonne...
|
|
|
|
|
AoM
..::Kyrielejson::.. (ExtraMod)
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 5461
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tam gdzie diabeł mówi dobranoc...
|
Wysłany:
Pią 7:37, 23 Lut 2007 |
|
A ja mam za to jedno pytanie. Jako człowiek mam dodatkowojedną umiejętność do wyboru, ze względu na moją wszechstronność. To się tyczy umiejętności "zwykłych" czy tych specjalnych? I jaka cecha jest najbardziej potrzebna Łowcom Nieumarłych? Zręczność, siła czy coś innego? A może siła woli? Czy to może zależy od naszego widzimisie jaka cecha okaże się dla nas kluczowa?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pią 9:59, 23 Lut 2007 |
|
Katze - ćwiczyć zawsze możesz samemu, niekoniecznie z dużym powodzeniem, ale też można - jak w życiu .
AoM - to zależy jakie umiejętności wybierzesz sobie za najważniejsza dla twojej postaci .
|
|
|
|
|
Allethar
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Vroengardu
|
Wysłany:
Sob 8:37, 24 Lut 2007 |
|
Velo napisał: |
Katze - ćwiczyć zawsze możesz samemu, niekoniecznie z dużym powodzeniem, ale też można - jak w życiu .
AoM - to zależy jakie umiejętności wybierzesz sobie za najważniejsza dla twojej postaci . |
to Katze to mężczyzna?? wydawało mi się, że kobieta
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Sob 9:32, 24 Lut 2007 |
|
Velo,a ja powtarzam pytanie z poprzedniej strony:z jakim ekwipunkiem startujemy?
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 10:19, 24 Lut 2007 |
|
Allethar napisał: |
Velo napisał: |
Katze - ćwiczyć zawsze możesz samemu, niekoniecznie z dużym powodzeniem, ale też można - jak w życiu .
AoM - to zależy jakie umiejętności wybierzesz sobie za najważniejsza dla twojej postaci . |
to Katze to mężczyzna?? wydawało mi się, że kobieta |
O_o ... na jakiej zasadzie stwierdziłeś, że Katze to mężczyzna??
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Sob 11:07, 24 Lut 2007 |
|
możesz samemu zamiast możesz sama... ;)
A teraz koniec OTa chłopcy.
A czy strój, jaki nosi moja postać, będzie dodany do ekwipunku? Albo coś, co na przykład otrzymała od kogoś (oczywiście bez przesady, chyba nie przyznacie mi ogromnej, chociaż rodzinnej, posiadłości... A może jednak? ;))?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Nie 11:38, 25 Lut 2007 |
|
Ekwipunek startowy przydziela MG - potem sami już sobie latacie po sklepach, rabujecie zwłoki itp.
|
|
|
|
|
Alveaner
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ul. 665 - sąsiad Szatana
|
Wysłany:
Nie 11:48, 25 Lut 2007 |
|
To, co całe ubranie łącznie ze skarpetkami każdemu osobno będziesz przydzielał? Jakoś sobie tego wyobrazić nie mogę.
A co z koniem, albo innym środkiem transportu, też każdemu przydzielisz?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Nie 15:16, 25 Lut 2007 |
|
Heh, nie rozpisuję poszczególnych części garderoby . "Strój podróżny" - to najczęściej przydzielany graczom "zestaw" (jeśli chcecie mogę wypisać cały jego skład, ale według mnie nie ma to żadnego sensu). Jeśli chcecie to będziecie mogli dokupywać sobie potem najrozmaitsze części garderoby według własnego uznania.
Co zaś się tyczy wierzchowców - tak, one też zostaną przydzielone, ale tylko postaciom, które często podróżują - inni po prostu będą musieli je zakupić/wynajć/ukraść bądź użyć innych środków transportu np. przyłączyć się do karawany lub wędrować pieszo (co czyni większość wędrowców, którzy po prostu są za biedni na utrzymanie wierzchowca).
|
|
|
|
|
Alveaner
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 1999
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ul. 665 - sąsiad Szatana
|
Wysłany:
Nie 15:33, 25 Lut 2007 |
|
Cytat: |
"Strój podróżny" - to najczęściej przydzielany graczom "zestaw" (jeśli chcecie mogę wypisać cały jego skład, ale według mnie nie ma to żadnego sensu). |
Mógłbyś? Oczywiście, jeśli ci to wielkiego problemu nie zrobi. Po prostu jestem chorobliwie ciekawa.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Nie 17:29, 25 Lut 2007 |
|
Strój podróżny (skład) - buty, skórzane bryczesy lub spódnica, szeroki pas, koszula, kamizelka lub kurtka, opończa z kapturem (rodzaj płaszcza) lub płaszcz bez kaptura i czapka.
Strój ten różni się szczegółami u różnych osób (co niemalże zawsze jest całkowicie nieistotne).
|
|
|
|
|
Mirza
..::Extreme Shur'tugal::..
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2999
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
|
Wysłany:
Nie 17:37, 25 Lut 2007 |
|
Bryczesy bez bielizny? Łoj... XD Dobra, nie wnikam w szczegóły...
A jakieś pieniądze też znajdą się w ekwipunku startowym? Czy raczej zaczynamy "goli i bosi"?
EDIT:
Przypomniał mi się cytat: "Pieniążki kochane przyślijcie mi rodzice"
|
Ostatnio zmieniony przez Mirza dnia Nie 17:46, 25 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Nie 17:43, 25 Lut 2007 |
|
Opończa, muahaha. To jest to, co koty lubią najbardziej. ;>
Czy dostaniemy tyle, żeby nam wystarczyło na tydzień w najgorszych spelunach...? [;
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:48, 25 Lut 2007 |
|
C osię przejmujesz Katze xD ... jak nies traczy to idzmey na ulice xD
|
|
|
|
|
Enigmatyczna
..::LOMptcMssm's Head::..(ExtraMod)
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 4068
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu.
|
Wysłany:
Nie 18:05, 25 Lut 2007 |
|
Ulica też speluna, tylko że na (nie zawsze świeżym) powietrzu. xP
|
|
|
|
|
Allethar
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Vroengardu
|
Wysłany:
Wto 16:47, 27 Lut 2007 |
|
Dlaczego skaowano mój post z zapytaniem czy ktoś z was grał kiedyś w D&D??
ponawiam pytanie :
Czy ktoś z was grał kiedyś w Dungeons and Dragons??
|
|
|
|
|
Mormon
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Wto 17:14, 27 Lut 2007 |
|
Być może dlatego, że był nie na temat? Wiesz, mamy w zwyczaju usuwać takie wiadomości i niemal nigdy nie robimy tego bez przyczyny. Sorry, no bonus, +1. Od tego są inne działy.
Veeelo, nie rób tego!
Cytat: |
- wielkie miecze (siła + siła) – miecze oburęczne, miecze półtoraręczne, katany, miecze podwójne |
Półtoraki nie mogą być do wielkich! Wydawało mi się, że wcześniej były w długich...
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Śro 14:32, 28 Lut 2007 |
|
Broń zawsze sprawia problemy. Zastanawiam się, czy nie wsadzić półtoraków i do wielkich i do długich (z jednej strony musi to mieć podłoże logiczne, z drugiej musi zapewniać wyważoną rozgrywkę). Przy sprzyjających okolicznościach lista broni zostanie zaktualizowana jeszcze dzisiaj.
|
|
|
|
|
Mormon
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Śro 15:50, 28 Lut 2007 |
|
Super. W takim razie nadsyłam kartę, jeszcze dziś.
|
|
|
|
|
Allethar
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Vroengardu
|
Wysłany:
Śro 16:46, 28 Lut 2007 |
|
Następne ostrzeżenie za nic. To jest dyskusja o grze Shur'Tugal RPG i chyba wolno się w niej spytać czy ktoś grał w jakąś inną grę takiego typu jak Shur'Tugal RPG. Oczywiście nie wspomnę, że wiele postów przedtem inni rozmawiali o grze D&D. Oraz o innych rzeczach nie należących do tematu Shur'Tugal RPG. Pierwsze ostrzeżenie dostałem słusznie, ale z tym się wogóle nie zgadzam.
|
|
|
|
|
Katze
.::Murtagh's Guardian Angel::.(ExtraMod)
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 4801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany:
Śro 17:31, 28 Lut 2007 |
|
A to, że teraz płaczesz nad swoim losem w temacie o Shur'tugal RPG jest na temat...?
Koniec OTa!
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:06, 28 Lut 2007 |
|
Velo mam troche glupie pytanie mianowicie czy mógłbyś podać jakieś przykładowe czary odpowiedzilne za magię ziemii odpowiadające określonej liczbie pkt. umiejętności?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Śro 22:17, 28 Lut 2007 |
|
Zamiana niewielkiem połaci ziemii w błoto: 15
Utworzenie w powietrzu sporych rozmiarów kamienia i ciśnięciego go w stronę przeciwnika: 30
Zrzucenie na przeciwnika gradu kamieni: 50
Otworzenie rozpadliny pod nogami przeciwnika: 70
Sprowadzenie na ziemię meteorytu (zdolnego zniszczyć np. dom): 90
Wywołanie trzęsienia ziemii: 120
|
|
|
|
|
Corwin
..::Super Shur'tugal::..
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:19, 28 Lut 2007 |
|
O dzięki ... o to mi chodziło
|
|
|
|
|
Allethar
..::Senior Shur'tugal::..
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Vroengardu
|
Wysłany:
Czw 16:09, 01 Mar 2007 |
|
A magiczny wojownik ma umiejetności specjalne 2XMagia defensywna i 2Xtechniki defensywne, ale czemu niema technik ataku lub magicznych ataków skoro jest wojownikiem
A gdzie mam napisać. Wszędzie byłoby nie na temat
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Czw 16:22, 01 Mar 2007 |
|
Odpowiedź jest banalnie prosta: dla zachowania równowagi w grze.
|
|
|
|
|
|