Autor |
Wiadomość |
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Pią 21:18, 12 Maj 2006 |
|
Kod: |
Generał Velo odkręcił manierkę i pociągnął wypił kilka łyków. Wieloprocentowy płyn przyjemnie drażnił gardło...
-Ile jeszcze potrzebujecie czasu? - zawołał ochryple do dwóch ubranych w kombinezony żołnierzy, operujących spawarkę.
Żołnierze wyprostowali się i zasalutowali.
-Melduję, że wystarczy jeszcze pól minuty generale! - wykrzyknął jeden z nich.
Generał Velo pokiwał głową.
-Spocznij.
Stary weteran spojrzał w górę i skrzywił się. Olbrzmi, żelazny transparent opatrzony czarnym napisem "Nowe pole dyskusyjne dla Shur'tugal RPG" wręcz prosił się o zestrzelenie. Jeszcze kilka tygodni temu kryli się z tą robotą... A teraz?
-Generale, melduję, że zbliża się do nas burza piaskowa - zameldował jeden z obserwatorów przez krótkofalówkę.
Dziwne - pomyślał generał - Meteorolodzy nie zapowiadali burzy tego dnia...
-Ide do ciebie - powiedział Velo przez krótkofalówkę, po czym odwrócił się i raźno skierował się w stronę śluzy. Chwilę później znalazł z się w środku niskiego, ale bardzo szerokiego bunkra, wyposarzonego w głęboką piwniczkę i małą wieżę obserwacyjną. Generał skierował się w stronę tego drugiego. Złapał spękanymi od gorąca rękami aluminiową drabinkę i pośpiesznie wspiął się na szczyt punktu obserwacyjnego. Czekał już tam na niego żołnierz z lornetknął w ręku. Zanim zdążył cokolwiek zameldować, generał chwycił za okular lornetki i przy jej pomocy rozejrzał się po okolicy.
Pustynia - setki kilometrów kwadratowych piasku, urozmaiconych przez pojedyńcze kaktusy. Bunkier poniżej był jedynym budynkiem w promieniu trzystu kilometrów. Generał przekręcił pokrętło odpowiedzialne za ostrość i spojrzał na niewyraźną, szarą linię przed sobą.
Istotnie, zbliżała się ku nim ściana kurzu. Co ciekawe - ze wszystkich stron. Brwi generała podniosły się do góry - to nie było naturalne. Niespodziewanie coś przykuło jego uwagę - coś pośród wirującego w powietrzu piasku odbijało światło. Generał z rosnącą obawą poprawił podkręcił ostrość lornetki. Chwilę stał tak, po czym momentalnie skoczył w dół, pociągając osupiałego żołnierza za sobą. Sześć metrów i wiele siniaków niżej generał zrzucił z siebie pojękującego obserwatora i walną pięścią w duży, czerwony guzik na ścianie. Momentalnie małe okienka bunkru zatrzasneły się, a w środku rozlało się czerwone światło halogentów. Żołnierze z zewnątrz pośpiesznie wbiegli przez śluzę do środka i zaplombowali ją.
-Przygotować się! - krzyknął generał - Nadchodzą forumowicze! |
To temat, w którym możecie do woli dyskutować o Shur'tugal RPG, zadawać mi pytania itp. Uwaga - będe usuwał bezsensowny spam...
[Edit by HaWkEr: dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi radze poczytać TU ]
|
|
|
|
|
|
|
Kani
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 1926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgadnij
|
Wysłany:
Sob 7:56, 13 Maj 2006 |
|
Hehe, biegne, jestem w czołówce, TAK!!! Tajemniczy, czyli ja, jako pierwszy dotarł na miejsce!! No, Velo, postarałeś się, gratulacje na stojąco. Mam jedno pytanko, czy będą tylko dwie główne frakcje?? I jak będzie można zostać jeźdźcem, bo chyba półurgal nie może dosiadać smoka? I czy w ogóle będzie można? I według mnie, z tego co widze narazie, to elfy wymiatają, są za dobre, fakt, odebrałeś im 10 punktów cech, ale tylko przy tworzeniu postaci. Ale trzeba przyznać, genialne!
|
|
|
|
|
Peter
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 2384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ze świata Eo
|
Wysłany:
Sob 8:17, 13 Maj 2006 |
|
jak zwykle drugi dołącze sie do pochwał opisy ras,frakicji sa świetne
myśle ze do frakcj dołączą jeszcze vaderni.co do tego czy półurgal moze dosiadac smoka sadze ze chyba nie moze bo elfu nie uwzgledziły ich w zaklęciu łaczącym smoki i jeźdźców(no chyba ze zmienimy przeszłośc jeźdźców) [/url]
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Sob 8:19, 13 Maj 2006 |
|
W takim razie... Jak się zapisać?
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 8:32, 13 Maj 2006 |
|
Tajemniczy napisał: |
Mam jedno pytanko, czy będą tylko dwie główne frakcje?? I jak będzie można zostać jeźdźcem, bo chyba półurgal nie może dosiadać smoka? I czy w ogóle będzie można? |
Jedynie krasnoludy nie będą mogły dosiadać smoków. Półurgale z racji tego, iż mają w sobie krew ludzi, mogą połączyć się więzią ze smokiem .
Tajemniczy napisał: |
I według mnie, z tego co widze narazie, to elfy wymiatają, są za dobre, fakt, odebrałeś im 10 punktów cech, ale tylko przy tworzeniu postaci. |
Z jednej strony istotnie - graczy wybierający elfy będą mogli "przypadkować" w jakąś cechę. Z drugiej zaś 18 punktów, które im zostanie (liczba ta może ulec zmianie) daje im małe pole do popisu - jeśli ktoś będzie chciał stworzyć elfa-maga to część punktów niepotrzebnie pójdzie w siłę i zręczność (choć z drugiej strony może równie dobrze stworzyć maga-wojownika).
Tajemniczy napisał: |
Mam jedno pytanko, czy będą tylko dwie główne frakcje?? |
Frakcji będzie jeszcze kilka .
Ravyn napisał: |
W takim razie... Jak się zapisać? |
W stosownym czasie trzeba po prostu stworzyć postać i wysłać ją do Mistrza Gry .
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Sob 8:34, 13 Maj 2006 |
|
Bardzo dziękuję
|
|
|
|
|
Kani
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 1926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgadnij
|
Wysłany:
Sob 9:37, 13 Maj 2006 |
|
A jak będzie z umiejętnościami typu pradawna mowa, też będą potrzebne te punkty umiejętności, czy wystarczy tylko pójść do jakiegoś nauczyciela?? Ja bym był ćwierć ludziem
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 9:41, 13 Maj 2006 |
|
Ucząc się u trenera można zdobyć z czasem punkty umiejętności i z miejsca poświęcić je na daną dziedzinę. "Naturalne" zdobywanie tych punktów odbywa się z czasem - postać podróżując, walcząć, ciężko pracując itp. zdobywa punkty doświadczenia i może je poświęcić na dowolną dziedzinę, z której korzystał w danej sytuacji (np. po długiej walce będzie można poświęcić punkty doświadczenia na style walki, specjalizacje w broni, parowanie, uniki, blokowanie itp.).
|
|
|
|
|
argetlam
..::3rd League Shur'tugal::..
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 9:51, 13 Maj 2006 |
|
velo pisałeś gdzieś że bedą dostępni vardeni
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Sob 9:54, 13 Maj 2006 |
|
No włąśnie! Chociaż i tak niebedę do nich należeć
|
|
|
|
|
Enigmatyczna
..::LOMptcMssm's Head::..(ExtraMod)
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 4068
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: że znowu.
|
Wysłany:
Sob 10:23, 13 Maj 2006 |
|
Ravyn, może zdradzisz, kim jesteś?
Velo- mam pytanie- pisałeś, że 'W stosownym czasie trzeba po prostu stworzyć postać i wysłać ją do Mistrza Gry' - kiedy ten czas nadejdzie?
|
|
|
|
|
argetlam
..::3rd League Shur'tugal::..
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 10:27, 13 Maj 2006 |
|
czy pól elfy będą mogły być jeźdzcami?????????
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Sob 10:29, 13 Maj 2006 |
|
Tak bo to pół ludzie i pół elfy tak samo jak z pół urgalami.
Moge zdradzić ale tylko na PW
|
|
|
|
|
argetlam
..::3rd League Shur'tugal::..
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 10:39, 13 Maj 2006 |
|
Ravyn napisał: |
Tak bo to pół ludzie i pół elfy tak samo jak z pół urgalami.
Moge zdradzić ale tylko na PW |
aha wszystko jasne ciekawe jak by wyglądał półurgal na smoku
a co do pw to prosze bardzo
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Sob 10:48, 13 Maj 2006 |
|
Niketórzy chcą być półurglami.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 11:40, 13 Maj 2006 |
|
argetlam napisał: |
velo pisałeś gdzieś że bedą dostępni vardeni |
No i będą dostępni .
Aryaa napisał: |
Velo- mam pytanie- pisałeś, że 'W stosownym czasie trzeba po prostu stworzyć postać i wysłać ją do Mistrza Gry' - kiedy ten czas nadejdzie? |
Wtedy, kiedy ruszy RPG ;>... Zostało jeszcze dość dużo rzeczy do napisania... Więc dopiero za jakiś czas .
argetlam napisał: |
czy pól elfy będą mogły być jeźdzcami????????? |
Jak już pisałem wszyscy prócz krasnoludów mogą zostać Jeźdźcami...
(Swoją drogą krasnolud zawsze może znaleźć sobie dzikiego smoka i się z nim zaprzyjaźnić... Opcji w RPGu jest wiele i ograniczają je tylko umiejętności gracza i pomysłowości Mistrza Gry )
argetlam napisał: |
aha wszystko jasne ciekawe jak by wyglądał półurgal na smoku |
Dostanie smoka to truuuudna sprawa ;>... Nie myślcie, że od razu takiego dostaniecie ;>... Do tego trzeba się wykazać talentem RPGowym .
|
|
|
|
|
Kani
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 1926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgadnij
|
Wysłany:
Sob 12:14, 13 Maj 2006 |
|
Zasypujemy cię pytaniami jak małe dzieci, a dlaczego to, a dlaczego tamto. Zamiast tego stworzyłbyś jakiś temat, i w nim zrobiłbyś przykładową postać, opisał umiejętności, atrybuty, przynajmniej to co masz, a z czasem uzupełniałbyś tą postać o kolejne żeczy, fakt, pytania będą, ale nie tyle. I przy okazji, jak to mniej więcej będzie z tym smokiem, czy to będzie coś w stylu: jak zdobęde odpowiednio dużo czegoś tam to smok się dla mnie wykluje??
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 12:21, 13 Maj 2006 |
|
Tajemniczy napisał: |
Zasypujemy cię pytaniami jak małe dzieci, a dlaczego to, a dlaczego tamto. Zamiast tego stworzyłbyś jakiś temat, i w nim zrobiłbyś przykładową postać, opisał umiejętności, atrybuty, przynajmniej to co masz, a z czasem uzupełniałbyś tą postać o kolejne żeczy, fakt, pytania będą, ale nie tyle. |
Bezsens. Coś takiego rodzi masę nieścisłości i niepotrzebnych pytań. Gotowa postać niewiele by wprowadziła, a tłumaczenie poszczególnych rzeczy nie miałoby sensu, gdyż wiele z nich uległoby modyfikacjom. Po prostu bądźcie cierpliwi, kilka chwil/godzin/dni was nie zbawi.
Tajemniczy napisał: |
I przy okazji, jak to mniej więcej będzie z tym smokiem, czy to będzie coś w stylu: jak zdobęde odpowiednio dużo czegoś tam to smok się dla mnie wykluje?? |
Im lepiej gracz odgrywa klimatycznie swoją postać, tym większa szansa na dostanie czegoś "ekstra". Smok leży na górze listy "ekstra"...
|
|
|
|
|
Kani
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 1926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgadnij
|
Wysłany:
Sob 13:31, 13 Maj 2006 |
|
Acha, a jak to będzie wyglądało z magią PM, coś napisałeś o jakichś stopniach, ale to niewiele mi mówi, i z kosztem żucania czarów, jak to mniej więcej będzie wyglądało??
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 13:42, 13 Maj 2006 |
|
Tajemniczy napisał: |
Acha, a jak to będzie wyglądało z magią PM, coś napisałeś o jakichś stopniach, ale to niewiele mi mówi, i z kosztem żucania czarów, jak to mniej więcej będzie wyglądało?? |
Każda postać będzie trenowała się w różnych umiejętnościach, w tym i magicznych. Magia jest podzielona na kilka dziedzin, a specjalizując się w danej dziedzinie będzie można używać magii na różne sposoby. Np. z magią żywiołów na pierwszym poziomie będzie można kontrolować podstawowe żywioły i "tworzyć je" (np. podpalając drzwi lub zamrażając wodę w naczyniu); ale żeby wiedzieć jak uderzyć kogoś promieniem elektryczności, to trzeba rozwinać magię żywiołów na wyższy poziom. Siła czaru zależeć będzie od sposobu jego wykorzystania, poświęconej na niego energii i rzutowi odwzorywującemu zdolności magiczne postaci. Znajomośc starszej mowy pozwala uczyć się wyższych poziomów dziedzin magii, dodaje także premie do rzutu na zdolności magiczne.
|
|
|
|
|
Hawker_shurtugal
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leżajsk City/podkarpacie
|
Wysłany:
Sob 13:45, 13 Maj 2006 |
|
do nowych graczy:
Chce powiedzieć że razem z Vel'em/Velonem ustaliliśmy że gm będzie losował wszystkie punkty niestety musicie nam zaufać ... Nie ma innej możliwości.
|
Ostatnio zmieniony przez Hawker_shurtugal dnia Sob 13:58, 13 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Sob 13:49, 13 Maj 2006 |
|
*kompletna załamka*
Hawker ja mam wrażenie, że ty mniej orientujesz się w tym systemie niż niektórzy co bardziej domyślni gracze...
|
|
|
|
|
Mormon
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Sob 19:16, 13 Maj 2006 |
|
I "Velo" się nie odmienia...
|
|
|
|
|
Ravyn
..::Shruikan Webmaster::..(ExtraMod)
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 5983
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otchłan Zegarków^^
|
Wysłany:
Nie 8:30, 14 Maj 2006 |
|
No tak.. jak to wtedy brzmi
|
|
|
|
|
Mormon
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Nie 9:04, 14 Maj 2006 |
|
Velo, mam pytanie: Ile będzie punktów do wyboru cech bez redukowania??
|
|
|
|
|
Kani
..::Guru Shur'tugal::.. (Mod)
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 1926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgadnij
|
Wysłany:
Nie 9:31, 14 Maj 2006 |
|
I z kąd wziołeś te obrazki?? Te kture są w temaci lista frakcji?? I mam nadzieje że to nie będzie tak jak w takiej grze lineage][, tam dostaje się tyle punktów umiejętności, że wszystkie umiejętności sobie wykupujerz bez problemu, a tu jak będzie, trzeba będzie z czegoś zrezygnować?? Bo tak by było fajniej.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Nie 10:40, 14 Maj 2006 |
|
Cytat: |
Velo, mam pytanie: Ile będzie punktów do wyboru cech bez redukowania?? |
Wartość cechy: Koszt w punktach cech: Premia z cechy:
8--------------------------------- 0 ------------------------------- -1
10------------------------------- 2 ------------------------------- 0
12------------------------------- 4 ------------------------------- +1
14------------------------------- 6 ------------------------------- +2
16-------------------------------10 ------------------------------ +3
18-------------------------------14 ------------------------------ +4
Cytat: |
I z kąd wziołeś te obrazki?? Te kture są w temaci lista frakcji?? |
Tajemnica zawodowa . Wole was zaskakiwać nowymi niż pozwolić, żebyście od razu obejrzeli wszystkie ;>... Wieżcie mi, że tak jest lepiej .
Cytat: |
I mam nadzieje że to nie będzie tak jak w takiej grze lineage][, tam dostaje się tyle punktów umiejętności, że wszystkie umiejętności sobie wykupujerz bez problemu, a tu jak będzie, trzeba będzie z czegoś zrezygnować?? Bo tak by było fajniej. |
Nie, nie będzie tak łatwo ;>...
|
|
|
|
|
Tymeras
..::Power Shur'tugal::..
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1749
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tronjheim
|
Wysłany:
Nie 10:43, 14 Maj 2006 |
|
To dobrze że nie będzie łatwo Jak jest zbyt łątwo to jednocześnie jest bezsensu
|
|
|
|
|
Ervadok
.::Special Shur'tugal::. (Weteran forum)
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sprzed Monitora
|
Wysłany:
Nie 10:51, 14 Maj 2006 |
|
Mam pytanie co do tych "Ćwierć Ludzi" chodzi o to ze pół elf jest jeszcze dopuszczalny , ale co do pół krasnoludow i pół urgali sprawa sie ma inaczej.
Po pierwsze to zaden krasnolud nie dopuściłby sie potomka spoza swojego klanu ( i to jest raczej pewne ) .
A co do tych osławionych pół Urgali to raczej zaden człowiek nie chcialby miec potomstwa z Urgalem. A zreszta oni sami określili że ludzie sa dla nich rownie brzydcy jak oni dla nas.
|
|
|
|
|
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)
|
Wysłany:
Nie 11:03, 14 Maj 2006 |
|
Ervadok napisał: |
Mam pytanie co do tych "Ćwierć Ludzi" chodzi o to ze pół elf jest jeszcze dopuszczalny , ale co do pół krasnoludow i pół urgali sprawa sie ma inaczej.
Po pierwsze to zaden krasnolud nie dopuściłby sie potomka spoza swojego klanu ( i to jest raczej pewne ) . |
A gdzie ty masz w tym RPGu półkrasnoludów ?
Ervadok napisał: |
A co do tych osławionych pół Urgali to raczej zaden człowiek nie chcialby miec potomstwa z Urgalem. A zreszta oni sami określili że ludzie sa dla nich rownie brzydcy jak oni dla nas. |
Cóż, wyjaśnienie obraca się wokół zajęć jakimi zajmują się wojcay "po godzinach" (co jest zresztą wspomniane w opisie!!!)... Równie dobrze możesz podwarzać istnienie półorków w systemie D&D...
|
|
|
|
|
|